Gradsko pozorište Jazavac

Završen ZAPLET 10

Završen ZAPLET 10

27.10.2018 06:34

Koncertom Đorđa Miljenovića koji je održan sinoć završen je Međunarodni festival glumca ZAPLET 10. Publika je imala priliku da vidi predstavu TAXIMETAR Gradskog pozorišta Jazavac na otvaranju festivala i van konkurencije, a zatim i pet predstava u konkurenciji i na večeri zatvaranja koncert Đorđa Miljenovića sa njegovim bendom.

U subotu, 20.10 otvorena je izložba Dobrosava Boba Živkovića koji je isto veče razgovarao sa publikom, a nakon toga u programu RAZGOVORI SA GLUMCIMA ugostili smo Ljubomira Bandovića, Renea Bitorajca, Slađanu Zrnić, Vuka Kostića i Aleksandra Stojkovića Piksija.

Svako veče publika je birala glumca večeri. Ove godine tu nagradu su ponijeli:

- za predstavu TAXIMETAR – Aleksandar Runjić
- za predstavu DONI DARK – Mirjana Popovska Ristov
- za predstvau DVOJE – Bojana Gregorić Vejzović
- za predstavu CRNA KUTIJA – Nataša Marković
- za predstavu USAMLJENI ZAPAD – Danilo Kerkez
- za predstavu REŽIM LJUBAVI – Sofija Juričan

Stručni žiri festivala radio je u sastavu Dijana Grbić, glumica, Sandra Ljubojević, glumica i Milan Rakulj, pjesnik i donio sledeće odluke:

Nakon odgledanih pet predstava u zvaničnoj konkurenciji desetog izdanja Međunarodnog festivala glumca, u selekciji Dragane Marić i Ljubiše Savanovića stručni žiri festivala koji je radio u sastavu Dijana Grbić, glumica, Sandra Ljubojević, glumica i Milan Rakulj, pjesnik, donio je sljedeće odluke:

Nagrada za najboljeg mladog glumca jednoglasnom odlukom pripala je Darijanu Petrovu za ulogu Donija Darka u predstavi Doni Dark Teatra Komedija iz Skoplja.

Petrov je na vrlo iskren i emotivan način, uvjerljivo dočarao lik slijepog mladića, braneći njegove emocije i stavove. Položaj slijepih osoba i lica sa invaliditetom često ostaju izopšteni iz normi, svima nama dostupne, svakodnevice. Petrov je svojom vjerodostojnom igrom uspio ostvariti komunikaciju sa publikom, dočaravši slojevitosti problema odrastanja, potreba pronalaska sebe i osamostaljijvanja te pune socijalne integracije kod ove grupe ljudi. Njegova iskrena igra uvukla nas je u jedan novi svijet koji ne ostavlja gledaoca ravnodušnim.

Nagradu za najboljeg glumca jednoglasnom odlukom pripala je Draženu Čučeku za igru u predstavi „Dvoje“ Exit tetara iz Zagreba.

Svojim transformacijama Čuček je živo dočarao 7 potpuno razlicitih likova, jasno iscrtavajući njihove maske kroz niz komičnih situacija, paralelno na vješt način vodeći jedan lik nesrećnog oca i supruga. Uvjerljivom interpretacijom bogato, maštovito uspjeva oslikati bezobzirnost i naizgled neosjetljivost svih likova čiju bujicu potisnutih emocija donosi na samom kraju, čime nas ostavlja da se preispitujemo o svemu što potiskujući, neriješeno, ostavljamo u sebi.

S obzirom da su na desetom izdanju Međunarodnog festivala mladog glumca žiri i publika imali priliku da vide veliki broj sjajnih ženskih uloga odlučili smo da dodjelimo dvije ravnopravne nagrade za najbolju glumicu festivala i to:

Nagrada za najbolju glumicu festivala jednoglasnom odlukom pripala je Sofiji Juričan za ulogu u predstavi „Režim ljubavi“ Ateljea 212 iz Beograda.

Juričan je uspjela da jedan postdramski tekst približi gledaocu na više nivoa. Od duhovitih postupaka, do istančanog osjećaja za mjeru, vještim govorničkim darom je publiku osvojila u potpunosti. Uvjerila nas je da je dorasla svim izazovima pozorišta.

Nagradu za najbolju glumicu jednoglasnom odlukom pripala je Mirjani Popovskoj Ristov, za ulogu Džil u predstavu „Doni Dark“ Teatra Komedija Skoplje.

Petrovska-Ristov šarmantno, plastično i zavodljivo igra sve probleme i situacije u kojima se našla vrckasta, ali usamljena Džil. Tjera nas u isto vrijeme da je preispitujemo, ali i volimo i branimo, otkrivajući svoju iskrenu emociju koju bez zadrške dijeli na sceni.

Nagrada za najbolju predstavu većinom glasova dodijeljena je predstavi REŽIM LJUBAVI u produkciji Ateljea 212 iz Beograda.

Komad “Režim ljubavi” vrlo savremenim i glumački zahtjevanim jezikom, hrabro provokativno i beskompromisno otvorio je pitanja raznih vrsta ljubavi i veza u savremenom društvenom kontekstu. Nagomilavanje riječi u izrazu, često stručna ili “online” terminologija, glumcima beogradskog Ateljea 212 umjesto prepreku, predstavljala je adut na sceni. Moć monologa kao osnove dramskog teksta, te precizni rediteljski potezi koji su glumce uvodili u dijalog i razigranost, učinili su od ansambla porodicu na sceni. Ironično, ta “porodica” prgovorila je kako o monogamiji i braku, tako i o celibatu, trijadi, preljubi i seksualno-ljubavnim odnosima koji iz intime četiri zida, ovom predstavom na velika vrata izlaze na scenu teatra kakvog nemamo priliku da vidimo svaki dan. Pored teksta, režije i igre, scenografija i kostimografija učinile su ovu predstavu, modernim a istovremeno preciznim i sjajno složenim pozorišnim činom.

Pratite nas

Rezervacije

Rezervacije na tel. 051 462-887
(od 10h do 14h)
E-mail: gpjazavac@gmail.com
ili u inbox Page-a na FB.

Pokrovitelj pozorišta