Rezervacije karata možete izvršiti na sledeće načine:

· U sanduče FB stranice

· Telefon: 063 699 699 (Radnim danima od 10 do 14h i od 16 do 20h / Subotom od 16 do 20h / Nedjeljom sat vremena prije početka predstave.)

· E-mail: rezervacijejazavac@gmail.com

· Na http://gpj.ba/repertoar/

· ili putem aplikacije BL TEATAR

Gradsko pozorište Jazavac
  /  Novosti   /  Premijera monodrame “ja se zovem lidija deduš”

Premijera monodrame “ja se zovem lidija deduš”

Samo nekoliko dana nakon kraja Međunarodnog festivala glumca ZAPLET 16 na sceni Gradskog pozorišta Jazavac čeka vas premijera monodrame Miljke Brđanin “ja se zovem lidija deduš”. Predstava je nastala u produkciji Udruženje za promociju i popularizaciju književnosti IMPERATIV po istoimenom djelu hrvatske spisateljice Lidije Deduš i prikazana je ove godine na Festivalu svjetske književnosti u Zagrebu. U subotu, 2.11. predstava će biti izvedena na sceni Jazavca gdje će i nastaviti svoj pozorišni život. Režiju predstave potpisuju Radmila Smiljanić i Miljka Brđanin. Video dizajn i muziku radio je Petar Bilbija, a dizajn scene Marko i Monika Bilbija.

 

Predstava/monodrama „ja se zovem lidija deduš“ nastala po istoimenom djelu autorke Lidije Deduš, bavi se, pozorišnim sredstvima, egzistencijalnim pitanjima žene. Koliko je i da li je uopšte lik lidija deduš nalik na autoricu djela Lidiju Deduš?! Koliko se od čovjekovog identiteta nalazi u njegovom imenu i prezimenu?! Da li lik lidija deduš predstavlja izuzetak ili je tipiziran primjerak savremene žene?! Savremeni način života utjeruje pojedinca u sajber torove, kreirajući sajber duše koje hoće sve instant (instant znanje/informacije, instant hranu, seks, instant boga, pilule, život pa i smrt). Predstava, tretirajući opšta mjesta življenja savremene žene lidije deduš, otkriva ono pojedinačno, jedinstveno što lidiju deduš razdvaja od svih inih Lidija. Lidija o svom životu progovara transparentno, a predstava uočava razliku između transparentnosti njenog življenja, istinitosti istog, te iznalazi suptilnost duše, čitajući znakove autorke, kojim nas od opšteg u liku/pisanju dovodi do pojedinačnog u liku/pisanju. Nije slučajan izbor da djelo „ja se zovem lidija deduš“ svoj scenski prikaz nađe u formi monodrame, gdje (jedna) glumica Miljka Brđanin pokazuje lidijino življenje. Insistiranje na terminu pokazuje, ukazuje odsustvo bilo kakve vrste moralisanja, jer svi mi koji postojimo danas i ovdje, trebamo razumjeti jedni druge i treba da čujemo i razumijemo prikriveni krik duše lidije deduš kao prikriveni krik duša svih nas.

Radmila Smiljanić